سه جریان اصلی در فتنه 88 / هدف قرار دادن عاشورا برنامه‌ریزی شده بود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 354
نویسنده : غریبه آشنا

 در سالروز نهم دی ماه و در آستانه انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری آنچه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد دستاوردهای این روز است که رهبری از آن به عنوان «حماسه» یاد کرده‌اند.

بازخوانی فتنه 88 و عوامل اصلی آن، روند شکل‌گیری فتنه 88، منشأ و خاستگاه حماسه عظیم 9 دی و چگونگی رخداد این حماسه و انتخابات 92 و شاخصه‌ها و ویژگی‌های کاندیداهای ریاست جمهوری از جمله محورهایی است که در گفتگوی یک ساعته با آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد مقدس در میان گذاشتیم.

 

خبرگزاری فارس: 3 جریان اصلی در فتنه 88 / هدف قرار دادن عاشورا برنامه‌ریزی شده بود

 

 

فتنه 88 در واقع سه گروه و سوژه اصلی داشتیم. گروه اول همان عوامل اصلی یعنی فتنه‌گران و فتنه‌انگیزان بوده که عوامل و جریان‌ خارجی و استکباری هستند. دسته دوم ابزارها و افرادی بودند که ابزار فتنه شدند و با فتنه هماهنگ بوده و به گونه‌‌ای عوامل اجرایی فتنه قرار گرفتند. دسته سوم در فتنه هم کسانی بودند که بستری برای فتنه شدند؛ شاید هم به صورت ناخودآگاه بستر شدند و با تصمیم و اراده خود و با هماهنگی با فتنه‌گران نبوده است ولی در عین حال به صورت جریان ناخودآگاه و جریان انفعالی بستری برای فتنه قرار گرفتند.
این سه دسته را باید از یکدیگر جدا دانست؛ چرا که حتی مقام معظم رهبری هم برخوردشان با این سه دسته متفاوت بوده و به صورت یکسان با آن‌ها برخورد نکردند.
دسته اول همان جریان‌های خارجی و استکباری بودند که از روز اول با قدرت زور به سراغ انقلاب اسلامی آمدند؛ در جایی که زورشان هم نرسید به قدرت تزویر متوسل شدند که تزویر همان فتنه‌ای بود که انتخاب کردند تا به اهداف خود در سرکوبی انقلاب و نظام برسند.

جریان‌های استکباری در تمام موقعیت‌ها به دنبال اجرای فتنه در کشور هستند

این جریان‌های استکباری و خارجی همواره در تمام موقعیت‌ها، نظام جمهوری اسلامی و کشور ما را رصد می‌کنند تا هر موقعیتی که به دست آوردند وارد شده و مزدورانه فتنه خود را اجرا کنند.
در آبان ماه سال 87 که به هیچ وجه بحثی از انتخابات و کاندیدا نبود شاهد بودیم که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در 13 آبان، فرمودند که سیاستمداران ما در زمین دشمن بازی نکنند که اگر بازی کنند چه ببرند و چه ببازند، بازنده هستند چرا که به نفع دشمن نقش ایفا می‌کنند.
بنابراین حضرت آقا این مسئله را پیش‌بینی می‌کردند؛ انتخابات مسئله‌ای است که دشمنان هم وارد عرصه شده و فتنه خود را اجرا می‌کنند. در سال 88 در شهریور ماه که اعضاء مجلس خبرگان رهبری به خدمت حضرت آقا رسیدند ایشان فرمودند من به ایشان گفتم و آقا اشاره به آقای هاشمی رفسنجانی کردند و گفتند که می‌دانید که این کار پشتش خارجی‌ها هستند و می‌خواهند فتنه کنند و در واقع مسئله تقلب در انتخابات را آن‌ها مطرح کردند؛ آقای هاشمی رفسنجانی هم سری به نشانه تایید تکان دادند و بیانات مقام معظم رهبری را تایید کردند. بنابراین باید دانست که عوامل اصلی فتنه خارجی‌ها بودند و آنها این چنین فتنه‌ای را برپا کردند.

نمی‌توان عناصر کاندیداها و جریان‌های سیاسی که برای فتنه بستر شدند را فتنه‌گر دانست

دسته دوم در فتنه ابزار و اسباب فتنه بودند؛ ابزار فتنه در واقع همان جریان‌های ضدانقلاب در خارج از کشور و عناصر وابسته به آنها در داخل کشور بودند که ابزار اجرایی و عملیاتی فتنه قرار گرفتند و طرح‌ها را اجرا می‌کردند.
دسته سوم هم کسانی بودند که بستری برای فتنه شده و راه را برای عوامل اصلی باز کردند. جریان‌های سیاسی داخلی متاسفانه در عرصه انتخابات در حوزه رقابت کاندیدا بستر اجرایی برای فتنه شدند و راه را برای عوامل خارجی، جریان‌های ضد انقلاب و عناصر وابسته در داخل باز کردند. البته باید توجه داشت که این جریان‌های سیاسی و عناصر کاندیداها را نباید فتنه‌انگیز و فتنه‌گر بدانیم. زمانی که عوامل خارجی خط دادند که تقلب در انتخابات صورت گرفته، به گونه‌ای این ادعا برای آن‌ها مطرح شد که این ادعای توخالی به باوری برای آنها تبدیل شده بود.
پس از مطرح کردن مسئله تقلب در انتخابات، باز این افراد بستری برای عوامل خارجی و فتنه‌گران شدند تا از همین کانال آنها وارد هیجانات عمومی شوند، البته خودشان هم با بیانیه‌ها و پیام‌ها حمایت و تایید می‌کردند و بستری برای فتنه و گروه‌کشی‌های خیابانی و حرکت‌های تند و زننده شدند.
این حرکت‌های زننده تا جایی پیش رفت که دیدیم شعارهای ضدانقلابی هم سر داده و ایستگاه‌های صلواتی و پرچم امام حسین(ع) را به آتش کشیدند و به ساحت مقدس سید الشهدا(ع) اهانت کردند.
پس از این جریانات دوباره دیدیم که در روز دانشجو وارد دانشگاه‌ها شده و عکس امام (ره) را پاره کردند، در حالی که نه کروبی و نه میرحسین موسوی هیچ یک اهل عکس امام پاره کردن نبودند حتی اهل توصیه به این کار هم نبودند. بنابراین قصد نداریم به این افراد فتنه‌گر و فتنه‌انگیز لقب دهیم چرا که مسلمان هستیم و نمی‌خواهیم به مردم لقب و نسبت ناروا داده و تهمت بزنیم ولی به هر حال آنها راه را برای عوامل خارجی و استکبار باز کردند و بستری برای فتنه شدند. آنها راه را باز کردند تا این افراد عکس امام را پاره کنند.
جریانات استکباری در صورت پیدا کردن بستری، فتنه‌ای شدیدتر و بدتر از فتنه 88 را اجرا می‌کنند
بنابراین باید این سه دسته را از یکدیگر تفکیک کنیم؛ باید فتنه‌گر و فتنه‌انگیز را بشناسیم. امروز هم عوامل خارجی در حال رصد هستند تا کانال ورودی به انتخابات آینده و برپا کردن فتنه‌ای دیگر را پیدا کنند. در هر حال ابزار اجرایی آنها باز جریانات خارج‌نشین ضد انقلاب هستند؛ ولی باید دید که در داخل آیا بستری پیدا می‌کنند یا خیر؟
اگر بستری برای فتنه پیدا کنند مانند سال 88 فتنه‌ای دیگر تکرار می‌شود ولی شدیدتر و بدتر از سال 88 ولی اگر بستر پیدا نکنند نه تنها ابزار اجرایی آنها بلکه خودشان و طراحی‌هایشان هم نمی‌تواند کارآمد باشد.

 نظام جمهوری اسلامی ایران خط مقدم جبهه اسلام است

 تحلیل حضرتعالی از روند شکل‌گیری فتنه 88 چیست؟
باید توجه داشت که هدفگذاری آنها این بود که گروه کشی‌های خیابانی و جریانات را به واقعه عاشورا بکشانند.
جریان استکبار و جریان کفر همواره در صدد براندازی اسلام است؛ اینکه امروز می‌بینیم آن‌ها در صدد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند به این دلیل بوده که نظام جمهوری اسلامی ایران خط مقدم جبهه اسلام است. همان جبهه‌ای که در فلسطین به وسیله اسرائیل تشکیل دادند و اسلام و مسلمانان را سرکوب کرده و کشتار به راه انداختند، امروز در برابر ایران قرار دارد، ولی خوب ایران قوی‌تر از آن است بنابراین با قدرت تزویر وارد شدند. وقتی آن‌ها قصد سرکوب نظام جمهوری اسلامی را دارند طبیعی است که باید ابتدا دفاع از فلسطین را بکوبند و به جایی برسند که چاشنی اصلی قیام و حرکت مردم کشور که مسئله قیام سید الشهدا(ع) است را سرکوب کنند. این مسئله از همان ابتدا جزو اهداف اولیه آن‌ها قرار داشت ولی زمانی که در سال 88 بستر را آماده دیدند تا این جا هم پیش رفتند و اگر بیش از این هم بستر را آماده می‌دیدند قطعا کشتار روحانیت و نیروهای حزب‌اللهی را راه می‌انداختند.
بنابراین برخی جریان‌های سیاسی بودند که به خاطر فرصت‌یابی و قدرت‌یابی در داخل کشور بستری برای فتنه شده و راه را باز کردند، حال جای این سؤال هم باقی است که آیا پیش‌بینی می‌کردند تا این جا پیش برود یا خیر ؟
اگر پیش‌بینی می‌کردند که خب اینها همدست محسوب می‌شوند در غیر این صورت اگر پیش‌بینی نمی‌کردند پس قطعا فریب این جریان‌ها را خوردند و فریفته شدند.
ساکتین فتنه عناصر زاویه‌دار با رهبری هستند

 آیا می‌توان ساکتین و برخی خواص را از عوامل و فتنه‌گران دانست؟ نقش ساکتین فتنه چیست؟
خیر، نمی‌توان ساکتین و خواص را جزو فتنه‌گران دانست؛ در انقلاب سیدالشهدا(ع) هم عده‌ای به میدان آمدند ولی مردد شده و شک و تردید داشتند ولی در لشگر امام حسین(ع) بودند لذا نمی‌توان آنها را جزو سپاه عمرسعد عنوان کرد.
در عین حال این افراد برای ما به عنوان عناصر زاویه‌دار با رهبری مطرح بوده و اعتماد ما از این افراد سلب شده است.
در جریان فتنه مقام معظم رهبری بسیار محکم مقابل فتنه ایستادند بنابراین اگر کسی در رکاب رهبری قرار نگرفت زاویه با رهبری پیدا کرده است؛ کسی که در جریان فتنه گوشه‌ای نشسته باشد و ساکت بماند هم با رهبری فاصله گرفته است.
در زمان امیرالمؤمنین(ع) در جنگ صفین که حضرت با معاویه می‌جنگیدند و یا در جنگ نهروان، افرادی بودند که از حضرت علی (ع) فاصله گرفتند نمی‌توان گفت که این افراد جزو لشگر معاویه یا نهروانی‌ها بودند ولی در عین حال آنها ولایت را و امامت علی(ع) را قبول نداشتند و در ولایت و امامت امام علی (ع) شک داشتند.
در آن زمان انسان عابد و زاهدی مانند ربیع بن حسین با آن عظمتی که داشت، می‌گوید که در این جنگ شک دارم، ولی آیا در جنگی که یک طرف آن امام علی(ع) قرار دارد کسی شک می‌کند؟
در فتنه 88 هم که یک طرف آن مقام معظم رهبری بودند، کسانی که شک کردند با رهبری زاویه داشتند و در واقع ولایت مقام معظم رهبری را در حد حجت شرعی قبول نداشتند چرا که کسی که در این حد قبول داشته باشد، شک نکرده و می‌گوید وقتی حضرت آقا به صحنه آمدند پس باید کنار آقا بایستیم.

فتنه 88 به دست مقام معظم رهبری شکست خورد یا مردم؟
در واقع خاکریز فتنه 88 را حضرت آقا فتح کردند و مردم لشگر و سپاه مقام معظم رهبری بودند. اگر این رهبری و تدبیر نبود قطعا فتنه 88 بیشتر از این‌ها پیش می‌رفت و کل جریان نظام را جمع کرده بود، بنابراین رهبری و فرماندهی با آقا بود و مردم هم پای مقام معظم رهبری ایستادند.
مقام معظم رهبری با تدبیر و حکمتی که در ایشان بود بصیرت در مردم ایجاد کردند و مردم با آن بصیرت وسط میدان آمده و ایستادند و سپاه حضرت آقا شدند.
محور تمام وابستگی مردم به نظام ولایت است/ اگر ولایت نباشد کل نظام از مردم منفک می‌شود

 نگاه و تحلیل حضرتعالی نسبت به حماسه عظیم 9 دی چیست؟ منشأ و خاستگاه حماسه 9 دی چه بود؟ چه ویژگی‌هایی از این حماسه عظیم باید بیان شود؟
9دی یک حادثه نبود بلکه یک جریان بود؛ علی‌رغم اینکه بسیاری قصد دارند بگویند 9 دی یک حادثه بود که اتفاق افتاد و مردم تظاهرات و راهپیمایی به راه انداختند باید بگوییم که خیر 9 دی تنها همین تظاهرات نبود بلکه یک آیینه بود که جریانی را به نمایش گذاشت و این جریان، نهادینه ثابت در کشور است.
9 دی ثابت کرد مسئله ولایت در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قائمه اصلی است که محور تمام وابستگی مردم به نظام ولایت است. اگر ولایت نباشد کل نظام از مردم منفک می‌شود، به خاطر ولایت مردم به نظام وابسته هستند.
این بدین معناست که در این نظام مسائل اقتصادی، سیاسی، ارتباطات بین‌المللی و هر نوع تحولی نمی‌تواند مردم را جذب و دفع کند؛ اینکه عده ای باغ سبز و سرخ نشان دهند و مردم به طرف آن بدوند و یا اگر حادثه اقتصادی و بحرانی به وجود آید، مردم از نظام بر می‌گردند؛ اینها همه فکرها و تصورات کشورهایی چون آمریکاست و یا تصورات عده‌ای از احزاب و جریان‌های لائیک در کشور است.

 

    منبع/خبرگزاری فارس 

برگرفته ازسایت شهیداوینی

௹ ازلطف شما بی نهایت سپاسگزارم௹

:: موضوعات مرتبط: سیاست , ,
:: برچسب‌ها: فتنه 88 , نه دی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: