ماجرای اعتراف صدام درباره هاشمی رفسنجانی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ماجرای اعتراف صدام درباره هاشمی رفسنجانی
نوشته شده در دو شنبه 20 دی 1395
بازدید : 398
نویسنده : غریبه آشنا

 قاضی ارشد دادگاه صدام حسین می‌گفت همان خودنویسی را که با آن حکم اعدام دیکتاتور عراق را امضا کرده، به آیت‌الله هاشمی تقدیم کرده است.

لرپرس بنقل ازصراط: قاضی ارشد دادگاه صدام حسین می‌گفت همان خودنویسی را که با آن حکم اعدام دیکتاتور عراق را امضا کرده، به آیت‌الله هاشمی تقدیم کرده است.

به گزارش فارس، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته (یکشنبه نوزدهم دی‌ماه) در 82 سالگی دار فانی را وداع گفت.

به همین مناسبت، حسین دهباشی مستندساز و پژوهشگر تاریخ به بیان ماجرای دیدار خود با «محمد العریبی» قاضی ارشد دادگاه صدام حسین در تابستان سال ۱۳۸۹ پرداخته کرده است.

دهباشی مدعی شده است: العریبی می‌گفت چند روزی مانده به اعدام، خود صدام برایش تعریف کرده که: «قاتل من، تو نیستی، بلکه آن شیخ حیله‌گر ایرانی است که همان وقتی یک پسرش -مخفیانه - به کاخ سفید رفته و خیال جورج بوش پدر را راحت کرده و قول داده بود که ایران نه فقط در دعوای عراق و آمریکا بی‌طرف است که از دستش برسد، خنجر از پشت به اعراب همسایه می‌زند، ... فرزند دیگرش در ژنو، برزان تکریتی ـ برادر ناتنی و نماینده من ـ را اینگونه فریفته بود که: مبادا از آمریکا بترسید و نیروهایتان از کویت عقب بیایند و ... اصلا بیایید عربستان را هم بگیرید و تکلیف کار را یکسره کنید که ایرانیان برادران عراقی خود را در جهاد با آمریکایی‌های کافر تنها نمی‌گذارند و ... این طوری شد که سرانِ آمریکا و عراق به سمت جنگی هل داده شدند که ته ندارد».

به همین دلیل، قاضی دادگاه صدام گفته همان خودنویسی را که با آن حکم اعدام دیکتاتور عراق را امضا کرده بود، به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تقدیم کرده و چنین توجیه کرده است:
«پیش از من، تو او را پای چوبه دار فرستادی!»


௹ ازلطف شما بی نهایت سپاسگزارم௹

:: موضوعات مرتبط: سیاست , ,
:: برچسب‌ها: هاشمی رفسنجانی , صدام , قاضی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: